Sakta men säkert

1kommentarer

I fredags vägde jag mig igen, och nu var det 98,8. Går inte supersnabbt, men på sätt och vis tycker jag att det är bra, för då kanske jag hinner med i huvudet, liksom. Och det är dessutom bra om jag hinner få huden att hänga med så mycket som möjligt. Jag vet att de flesta får göra en bukplastik och att jag troligen inte slipper undan heller, men jag kan ju i alla fall hoppas.

Annars är hållet betydligt bättre. Jag har lite känningar ibland men inte alls som för några dagar sen, peppar peppar. Stygnen läker fint, men kliar, så det är en pärs att låta bli kliandet. Annars har jag ätit bra och introducerat mig själv även för lax och lite pasta den här veckan. Det går bra tycker jag, men jag är inte alltid säker på att jag är mätt och även om jag äter sakta så hinner jag ibland inte med, så att jag känner mig istället jättemätt. Inte så att jag behöver lägga mig eller så, men att jag känner att det nu var i mesta laget.

Jag måste komma igång lite mer med motionen också, men har varit ute en gång denna veckan och det blir troligtvis en tur även idag. Jobbandet har gått bra (började ju i tisdags) men jag har variit helt slut när jag kommit hem, så därav ingen ork till motion utan snarare direkt i säng.

Men jag tycker det mesta går åt rätt håll, jag lär mig om mig själv, utmanar mig med lite saker nu och då, och stressar inte med maten på jobbet som jag annars ibland gjort, utan jag behöver den där halvtimmen helt enkelt.

1 kommentarer

AJ

12 Mar 2013 14:17

Det syns verkligen på dina kläder att det händer grejer! Kram

Kommentera

Publiceras ej