Dagens frukost och gårdagens vikt

0kommentarer

95,9 stannade vikten på igår. Det går åt rätt håll, men ganska sakta. För egen del tycker jag att det är BRA för då hinner jag med. Visst, kunde jag bli normalviktig och slippa hängig hud på en dag så hade jag kanske valt det istället, men jag tror detta är bra ändå. Har varit lite halv-orolig att jag gör fel eftersom jag gått ner sex kilo på en månad nu, istället för tio kilo, som viktkurvan säger. Men så har jag ställt lite frågor i en av Facebook-grupperna och det verkar som att nästan bara Karlshamn där jag opererade mig, lämnar ut en viktkurva. Och många svarade att det ju är konstigt eftersom det är så individuellt osv. Så jag känner mig lite lugnare nu och håller egentligen med tjejen som skrev att vi överviktiga har haft så många nederlag och misslyckanden ändå, vi behöver inte ha något mer som framkallar såna känslor när vi faktiskt nyss opererat oss.

Annars går det ganska bra. Jag tycker fortfarande att det är svårt att i tid känna när jag är mätt, så borde kanske äta ännu saktare, men det är svårt att göra, både på jobb och hemma. Men 20-30 min som rekommenderas, det sitter jag i alla fall.

Kommentera

Publiceras ej