Tankar om tider för mat

0kommentarer

Jag funderar en del på det nu. Pratade innan med dietist och läkare om det här att prioritera sig själv i vissa lägen, för om nu operationen blir av så kommer jag att behöva kunna sitta ner i lugn och ro och äta på mina tider och ha den tid jag behöver till det. Utan stress. Och mitt jobb ÄR stress, så kombinationen blir svår, men det måste gå. Jag har i all fall redan nu försökt ha regelbundna tider med naturdieten på jobbet, men det är absolut jobbet som styr tiderna: första målet innan jobbet ca 6:30. Andra målet ca 10:00 eftersom vi har telefontid fram till dess. Tredje målet ca 12:30, eftersom man måste vara tillgänglig vid ett igen. Fjärde målet så sent som möjligt eftersom jag med naturdieten bara har ett mål kvar som ska räcka hela kvällen, men ca 16:00 blir det. Och så sista ca 19:00. Det är absolut så att jobbet styr, men det kan hända blir bättre när opn är gjord, då ska man ev. äta ytterligare ett mål om dagen och då blir det lättare att hitta sina tider lite tror jag. Å andra sidan måste jag ju börja lyssna på mig och vad min kropp behöver och det blir en utmaning. Tror absolut jag kommer att vara sjukskriven och inte försöka börja jobba direkt efter utan ett par veckor då jag kommer in i det själv, på hemmaplan blir nog bra ändå!

Kommentera

Publiceras ej