Nu kör vi!

0kommentarer

Ja, lite uppdatering här igen då. Kirurgen ringde 4/12 och stämde av. Jag berättade att jag följt dietistens råd och gått upp i vikt ytterligare, men han var inte särskilt intresserad av det, utan han frågade mer om det var så att jag fortfarande var intresserad av operationen och poängterade att de inte kan acceptera att man väger mer igen, utan jag får inte väga mer än de 103 kilona när jag skrivs in för operationen. Jag som tyckte att jag varit duktig nu som ätit naturdiet på vardagarna, omelett på kvällen, samt en fridag på helgen och gått ner från 118,4 till 110,4 nu... Men jag vägde 109 när jag var där så det är det de utgår ifrån. Och det förstår jag, klart det måste vara så, men det kändes ändå lite nedslående och som om jag inte ens klarar det "lilla". Å andra sidan, ju mer jag tänker på det är det ju just av denna anledningen som jag söker hjälp, FÖR ATT JAG HAR SÅ SVÅRT ATT GÅ NER I VIKT! Hade det varit lätt för mig att fixa så hade jag aldrig ens funderat på operation. Men nu tänker jag på det eftersom jag inte ser nån annan utväg direkt. Anyways, jag sa till honom att jag självklart var intresserad och att jag skulle fixa det.

Efter detta dröjde det några veckor, sen fick jag brev om att jag skulle få göra operationen med inskrivningsdatum 10/1. Det kändes väldigt hastigt och jag har redan min kalender bokad på jobbet till slutet av januari, så jag ringde och bokade om tiden. Fick tid för inskrivning 7/2 och operation 12/2, så nu kör vi på det. Jag ska tala om det på jobbet så snart jag har fått mitt anställningsavtal påskrivet. Än så länge är det ju bara muntligt för 2013, och pga. en del andra omständigheter vill jag ha det svart på vitt innan jag tror på det. Men det bör inte vara några problem, jag vill bara känna mig säker på att jag har min anställning och att den ser ut som överenskommet innan.

Ja, idag går jag på Naturdieten igen, fast nu fullt ut. Inga andra måltider, ingen fridag i helgen utan bara fullt ut. Vägde in mig idag på 113,5 så det är 10,5 kilo jag ska ner till 7/2. Och det ska gå, det vill jag tro. Det måste gå! Jag har inget annat val, jag kommer annars inte att få göra operationen och klarar jag inte ens det lilla delmålet, hur ska jag nånsin kunna gå ner då? Det känns ju kört redan innan. Så nu håller jag tummarna för mig själv, och kör på! Hejja hejja mig! :)

Kommentera

Publiceras ej