Dags för Cambridge igen.

0kommentarer

Nu har jag tröttnat på att vågen återigen pekar uppåt! Jag kan inte påstå att jag inte förstår varför, med tanke på hur man bott och allt som varit under senaste året, men svårigheter att hinna eller kunna laga vettig mat. Därför försöker jag att inte vara för hård mot mig själv, utan gilla läget. Men jag gillar ju inte hur läget ser ut just nu och därför körde jag igång med Cambridge igen i måndags (110926). Roligt är det ju inte att skriva sin vikt, men nu är det så, och det är precis det jag måste göra något åt igen.

Min plan är att så småningom (om kanske 4-5 veckor?) gå över på LCHF, men under denna första tiden behöver jag en kickstart samt bryta mina ovanor som smygit sig in under de levnadsförhållanden jag haft senaste året.

Kanske blir det också att jag slutar helt att röka också, även om det idag inte är mycket. Men en sak i taget, eller också kommer det automatiskt.

Jag ska försöka leta upp mitt måttband så jag kan mäta mig kroppsligt också, men just nu är det borta så vi får se. Har varken lust eller råd att köpa nytt varje gång saker får egna fötter!

Nåväl, startvikt 110926 var 113,2 kilo. Jag VET, det är mycket, min enda tröst är att jag faktiskt vägt mer, som mest 120 kilo, men det är ju knappast ett mål jag strävar åt så nu vänder vi trenden!

Kommentera

Publiceras ej